Vurmalı Çalgılar

   Finlandiyalı bilim adamları depresyon şikâyeti olan 79 gönüllü üzerinde inceleme başlattı. 2 gruba ayrılan gönüllülerden birinci grup psikologlarla görüşürken ikinci gruba 20 seans müzik terapisi (Bateri - davul dersi içerikli) dersi eklendi. Müzik terapisinde bateri çalmaları istendi. Araştırmanın sonucunda müzikle ilgilenenlerin, bateri çalanların daha kolay iyileştiği görüldü. Jyväskylä Üniversitesi’nden Prof. Christian Gold, "Testler müzik terapisinin normal terapiyle birlikte yürütüldüğünde çok faydalı olduğunu gösteriyor. Bu sayede kişiler depresyondan çok daha hızlı bir şekilde kurtulabilir" dedi. Gold'a göre müzik, kişilerin iletişimini ve tarif edemediği duyguları kolayca açığa vurmasını sağlıyor. Bazı durumlarda müzik terapisi, psikolog ile geçirilen zamandan daha etkili sonuçlar verebiliyor.

   Bateriyi herkes çalabilir fakat ritim kulağına sahip olması gerekir. Ritim kulağı da zamanla geliştirilebilir. Bateri dersi yeni almaya başlayanlar, çalışarak belli egzersizler yaparak, müzikleri dinleyerek ve ayırt etmeye çalışarak geliştirebilir.

   Müzik kulağınız iyi değil fakat nota biliyorsanız çalgı aletini notalı şekilde de kullanabilirsiniz. Birçok müzik eseri mevcuttur, bunlar için gerekli olanlar; Müzik kulağı, nota, düzenli çalışma ve dengedir. Bunlardan hiçbirisi yok sadece müzik kulağınız varsa size hiç fayda sağlamayacaktır.

   Ritim eğitimi müzikte temel eğitimdir. Çocukların ritmik yetenekleri, dinlemeleri, yaratıcılıklarını geliştirmeleri için doğru yönlendirilmeleri gerekmektedir. Ritim eğitimi verilirken öğretilen çalgının doğru tutulması, doğru sesleri çıkarabilmek için yapılması gerekenler, oturuş pozisyonu, ellerin doğru kullanılması, temiz seslerin çıkarılması konusunda eğitimcilerin doğru yaklaşımları çok önemlidir.

   Bebeklerde doğduklarından itibaren ritim duygusu vardır. Bebekler doğduklarından itibaren sese tepki veren ve algılayan yapıdadırlar. Ağlama seslerini ayarlayarak isteklerini, sorunlarını ve duygularını iletmeye çalışırlar. Çocuklar büyüdükçe ritim ve melodiyi algılama duygusu da gelişmektedir. Çocukların gelişimi için farklı tarzlarda müzikleri dinlemekte fayda vardır. Çocuğa müzikle birlikte hareket etme yani müziğe eşlik edebilme olanağı vermek gerekir.

   İnsanoğlunun daha anne karnındayken tanıştığı ritim duygusunun küçük yaşlarda çeşitli yöntemlerle eğitmenler yardımıyla geliştirilmesi, müzik eğitimine temel oluşturmaktadır. Çocukların 0ritim eğitimini kolay algılaması ve tepkide bulunması aslında doğuştan itibaren içlerinde bulunan ritim duygusunun açığa çıkarılmasıdır. Duyduğu ritimleri aynı şekilde aktarabilme, zamanlama, tempoyu yakalayabilme, müzikle hareket edip durabilme, dinlemeyi öğrenme, bir çalgı çalabilmeyi öğrenme ritim eğitiminin temel taşlarını oluşturmaktadır. Bu çalışmalar sonucunda çocuk üzerinde zamanlama duygusu, konsantrasyon süresinin artması, hafızanın gelişmesi, duyulan ritmin ya da müziğin beyin, kulak ve ellerle koordinasyonunun sağlanması, dinlemeyi öğrenme, grup çalışmasını öğrenme gibi çok önemli gelişimler gözlemlenir. Böylece çocuğun bir grup içerisinde birey olarak uyum sağlaması; özgüvenin gelişmesinde, sosyalleşmesinde, kendi yeteneklerini keşfetmesinde, paylaşmayı öğrenmesinde, kendini kontrol edebilmeyi, durabilmeyi öğrenmesinde büyük önem taşımaktadır.

   Müzikal yetenek doğuştan gelmekle birlikte doğru yönlendirmeler ve eğitimlerle geliştirilmesi de mümkündür. Çocukların yeteneklerinin geliştirilmesi konusunda iyi bir eğitmenin yanı sıra ailenin yönlendirmesi de önemlidir. Evde; eğitmenin yönlendirmesiyle müzik dinletilmesi, müzik ile birlikte çocuğun kullanabileceği ritim enstrümanlarının çocuğun ulaşabileceği ve görebileceği yerlerde tutulması, anne, baba, kardeşler vb. kişilerin çocuğu zorlamadan ve talep etmeden kendilerinin enstrümanları alarak müziğe eşlik etmeleri, böylece çocuğa model olmaları yapılacak şeylerden bazılarıdır. Müzikal yetenek doğuştan gelmekle birlikte Hafta sonları oyuncak mağazalarının gezildiği gibi müzik mağazaları da gezilebilir, çocuğun müzik dünyası genişletilebilir, hatta müzik mağazasından küçük efektif ritim enstrümanları çocuğun kendi seçimi doğrultusunda alınabilir. İlerleyen  yaşlarda çocuğun çalmak isteyeceği enstrümanı kendisinin görerek ve isteyerek seçmesi sağlanabilir. Alınan efektif enstrümanlar müziğe eşlik etmek için kullanıldığında, çocuğun müziği dinlemesi, tempoyu yakalaması, sesleri ayırt edebilmesi konularında gelişim sağlanacaktır.